Leta i den här bloggen

lördag 16 oktober 2010

Sluta röka?

Okej... Nu är det såhär att jag fått planer på att sluta röka. Jag snusar inte längre, det var något som jag trivdes med och inte hade planer på att sluta med. Men så träffade jag Tobias som inte gillade alls att jag snusade, så jag slutade faktiskt för hans skull. Även fast jag snusa så rökte jag också, så nikotinet har jag alltid fått i mig. Men nu så har jag alltså planer på att försöka fimpa för gott. Jag lär få abstinens och bli grinig, kanske öka lite i vikt, men det har jag faktiskt inget emot. Jag har faktiskt försökt vinna ett par kilo under ett par år nu utan resultat.


Men så... Så som det har varit under en längre period så har jag alltså rökt 1 paket om dagen. Vad jag har hört och vet om bland mina vänner så är det ganska normalt, dock blir det oftast mer när man dricker alkohol.
Men eftersom jag inte har kvar något alkoholsug längre heller så kanske jag inte behöver oroa mig för det. 


Jag kommer säkert råka ta ut lite frustration här i bloggen men det får ni leva med. Jag ska göra upp en lista lite senare på saker som kommer förbättras, saknas och så vidare.


Nu ska jag i alla fall ta en cigg, sen så får vi se hur länge jag orkar hålla mig. Håll tummarna!


// Tess.

2 kommentarer:

♥Nathalie♥ sa...

GO girl! Hejar för fullt för dig här, det fixar du! =) kram

Tess M. sa...

Aw! Tack gumman! Jo nu hoppas jag på att jag ska klara det! Fika snart ffs!